Wernisaż wystawy Francisco D’Andrea
Francisco D’Andrea
Wielowymiarowy artysta , znany lepiej jako sopran, (śpiewał z wielkim powodzeniem we Włoszech i w innych częściach świata), jest absolwentem historii sztuki i muzykologii na Universidad Central de Venezuala , w Wenezueli. W trakcie swojej błyskotliwej kariery jako sopran i muzyk, nie zapomniał o swojej miłości do historii sztuki i rysunku. Te wrodzone talenty pojawiły się już w wieku 4-5 lat , a systematycznie udoskonalane techniki przyczyniły się do zdobycia w latach siedemdziesiątych, pierwszej nagrody dla najlepszego wykonawcy w kategorii „Malarstwo olejne portrety i pejzaże” na Narodowym Pokazie Interliceale w Wenezueli.
Oprócz uprawiania malarstwa, całe życie kolekcjonuje i kataloguje cenne eksponaty, odtwarza i przywraca dawne piękno starych przedmiotów , tworzy prywatną kolekcję m.in. archeologiczną, numizmatyczną, biżuterii antycznej, płyt analogowych z początku XX w.
Poświęcony jest jednak nadal piosence artystycznej, lecz z czasem narastają w nim emocje, które powodują, że znów chwyta za pędzle. W tym okresie, podczas którego wytwarza prace dla zbioru prywatnego, rozkwitają jego kolejne talenty. Źródłem inspiracji jest świat sztuki antycznej i sakralnej. Jego obrazowa sztuka rodzi się z połączenia uważnego obserwatora i konesera sztuki oraz artysty malarza, mistrza technik i języków. Wzrok skierowany jest na sztukę wielkich mistrzów od XVI w. do sztuki baroku, impresjonizmu i ekspresjonizmu. Jego interpretacje powstają w dużej mierze dzięki inspiracji gigantami włoskiego malarstwa: Leonardem Da Vinci i Michałem Aniołem, ale także znanymi impresjonistami. Francisco kocha portret. Tak więc, gdy ukazuje swoją interpretację fresków Michała Anioła w Kaplicy Sykstyńskiej , wprowadza w nie światło czasów „nowoczesnych”, tak aby były widoczne dla wszystkich.
Francisco wymyka się razem ze swoimi emocjami i jego humanitas przeciwko temu co ulotne i puste. Wspólnym mianownikiem tych portretów, to pulsująca mimika, która jest widoczna w zdecydowanych liniach, kontraście światła i cienia. W swej nowoczesnej interpretacji starożytnego malarstwa widać ślady doświadczenia , pomysłowość i malowanie techniką „know-how”, która staje się alchemicznym procesem, by przypomnieć światu, że „arcydzieło” istnieje i jest zbudowane krok po kroku, aż do jego zakończenia. Jego prace mają manifestować miłość do sztuki z przeszłości, w przeciwieństwie do szalonej twórczej improwizacji w obecnym czasie, która nie pozostawi większego śladu.
Lokalizacja
Nasielski Ośrodek Kultury
Organizator:
Nasielski Ośrodek Kultury
Kościuszki 12
05-190 Nasielsk